Jamil Ahmed Abdel Atti, PhD

Jamil Ahmed Abdel Atti, PhD Country Director, Gaza Gaza

Jamil Ahmed Abdel Atti, is the founder of the Mind-Body Center 15 years ago, in Palestine and the middle east region. He served as the Country Director in Palestine, and he is an expert in mind-body medicine. The program he leads in Gaza is considered the largest program in the world for mind-body medicine.

Jamil received his first PhD in mind-body medicine from Saybrook University, College of Mind-body Medicine. Also, he is a pioneer in developing the psychosocial program in region.

Jamil has devoted over 15 years to the exploration and practice of mind-body medicine, after he was trained by Dr.Gordon and the international faculty. He continues to do research on mind-body skills and is published in several different international journals.

Dr. Jamil has trained hundreds of professionals in Gaza, and has trained professionals in Haiti after the earthquake, and in Jordan with Syrian refugees and in the state. Jamil is working with traumatized people in Gaza and with local and international NGOs, people with cancer, youth, traumatized children, chronic illnesses, and mental health professionals. Moreover, he has modified the program to match the culture and religion for Arabs & Muslims communities.

جميل أحمد عبد العاطي ، مؤسس مركز العقل والجسم منذ 15 عامًا ، في فلسطين ومنطقة الشرق الأوسط. شغل منصب مدير مكتب فلسطين ، وهو خبير في طب العقل والجسم. يعتبر البرنامج الذي يقوده في غزة أكبر برنامج في العالم لطب العقل والجسم.

حصل جميل على الدكتوراه الأولى في طب العقل والجسم في المنطقة من جامعة سايبروك ، كلية طب العقل والجسم. كما أنه رائد في تطوير لبرامج الدعم النفسي الاجتماعي في المنطقة.

كرس جميل أكثر من 15 عامًا لاستكشاف وممارسة طب العقل والجسم ، بعد أن تم تدريبه من قبل دكتور جوردون وأعضاء هيئة التدريس الدوليين.  قدم العديد  من الدراسات والابحاث لمهارات العقل والجسم وتم نشرها في العديد من المجلات الدولية المختلفة.

درب الدكتور جميل المئات من المهنيين في غزة ، ودرب المهنيين في هايتي بعد الزلزال ، وفي الأردن مع اللاجئين السوريين والولايات المتحده الامريكيه. يعمل جميل مع الأشخاص المصابين بصدمات نفسية في غزة ومع المنظمات غير الحكومية المحلية والدولية ، والأشخاص المصابين بالسرطان ، والشباب ، والأطفال المصابين بصدمات ، والأمراض المزمنة ، وأخصائيي الصحة العقلية. علاوة على ذلك ، قام بتعديل البرنامج ليتناسب مع الثقافة والدين للعرب والمسلمين.